up למעלה

שבועות בפתח – עוגות הגבינה שיתנו לכם השראה

עוגת גבינה היא אחד הקינוחים האהובים ביותר ברחבי העולם בכלל ובישראל בפרט, ולא רק בגלל שהיא נחשבת קלילה להכנה. הטעם הייחודי, המרקם הסמיך והערך התזונתי שלה הפכו אותה לכלת השמחה של שבועות – לא סתם היא לובשת לבן… לכבוד שבועות תשפ"ב הכנו עבורכם עובדות, גרסאות והפתעות שקשורות בקינוח האהוב.

ייתכן שתופתעו לגלות, אך יש למנה האהובה אפילו ערך היסטורי מעניין – תבניות גבינה שנחפרו ונמצאו באי היווני סאמוס מעידות על כך שעוגת הגבינה הראשונה נוצרה ביוון העתיקה, לפני למעלה מ-4000 שנים! היא נחשבה למקור טוב לאנרגיה ואף הוגשה לספורטאים לפני המשחקים האולימפיים שלהם.בעת ההיא, מרכיב העוגה היו פשוטים וכללו קמח, חיטה, דבש וגבינה. אנחנו, לעומת זאת, נשמח להציע לכם כמה שינויים שיהפכו את עוגת הגבינה שלכם לבלתי נשכחת!

עוגת גבינה נוסח ניו-יורק

כמובן, שום סיפור על עוגת גבינה אינו שלם בלי להתעמק במקורותיה של עוגת הגבינה בסגנון ניו-יורקי. מאז ראשית ימי המאה ה-20, תושבי ניו-יורק התאהבו בקינוח הזה וכמעט לכל מסעדה הייתה גרסא משלה לעוגת גבינה בתפריט. עוגת הגבינה הקלאסית בסגנון הניו-יורקי מוגשת עם העוגה בלבד – ללא פירות, שוקולד או קרמל מלמעלה או בצד. העוגה הידועה והחלקה הזו מקבלת את הטעם המיוחד שלה מחלמונים נוספים בתערובת עוגת גבינת השמנת.

עוגת גבינה נוסח פילדלפיה

ניו-יורק היא לא המקום היחיד באמריקה שמתעסק עם עוגות גבינה. עוגת גבינה של פילדלפיה ידועה בהיותה קלילה וקרמתית יותר מעוגת גבינה בסגנון ניו-יורק, וניתן להגיש אותה עם תוספות פירות ושוקולד.

עוגת גבינה איטלקית

ההבדל העיקרי בין עוגת גבינה אמריקאית ניו-יורקית טיפוסית לעוגת גבינה איטלקית, הוא שבאיטליה מכינים עוגת גבינה עם ריקוטה ולא גבינת שמנת. בנוסף היא קלילה ויבשה יותר.

עוגת גבינה צרפתית

עוגות גבינה צרפתיות הן לרוב קלות ונימוחות יותר מעוגות גבינה רגילות, עם טעם מעט חריף. הבסיס דק וחמאתי, שפשוט נמס בפה.

עוגת גבינה באסקית

המאפיין הייחודי של העוגה הבאסקית (מקורה בחבל הבאסקים שבספרד) הוא הקרום הצרוב והמקורמל שלה, היוצר את המרקם העשיר והממכר. המילוי שלה הוא דמוי מוס אשר נמס בפה, מה שהופך אותה לעוגה שמאוד קשה לעמוד בפניה, במיוחד לאחר שהיא יוצאת מקירור. היא לא דורשת מיקסר או הפרדת ביצים, ומשום כך היא קלילה להכנה ובשנים האחרונות הפכה לשם דבר בקרב עוגות הגבינה.

 

עוגת גבינה ללא אפייה

הכנת עוגת הגבינה המסורתית כרוכה בסיכונים – הקצפת יתר של הביצים, אפיית יתר, אפייה נמוכה ופיצוח של העוגה. גם כשמשתמשים באמבט מים לעוגת הגבינה, התבנית הקפיצית עלולה לדלוף. אז אם תרצו להימנע מטעויות אפשרויות, או שסתם לא מתחשק לכם לאפות – תמיד תוכלו ללכת על הגרסא הקלה יותר… והיא לא בהכרח פחות טעימה: פתי בר חמאתי ופריך לגמרי עושה את העבודה.

 

____________________

איך שלא תפרסו את זה – תגיעו למסקנה שעוגת הגבינה היא אכן קינוח שעמד במבחן הזמן. אז לא משנה אם תכינו אותה עם שינוי או בלי, האורחים תמיד ידעו שיש על מי לסמוך!

 

מחפשים עוד כמה רעיונות ומתכונים לעוגת הגבינה האולטימטיבית שלכם? צירפנו לכם לינקים למתכונים מומלצים:

Accessibility
סגור