up למעלה

יש כבוד: הכירו את הגבינות זוכות המדליות


(בתמונה: גבינת עמית וגבינת עמית כמהין. צילום: שני בריל)

בשנים האחרונות דובר לא מעט על הישגיה הטכנולוגיים, האולימפיים ולעיתים אף האירוויזיוניים של ישראל – אך הגיעה העת להסיט את הזרקור גם אל הישגיה הקולינריים – ומסתבר, שיש לא מעט כאלה.

 

מחלבת 'שירת רועים'

פריצת הדרך הראשונה של ישראל לתחרות הבינלאומיתWorld Cheese Awards אירעה בשנת 2018, לאחר 31 שנים של קיומה. זו הייתה פריצה מרגשת במיוחד, משום שכבר מהפעם הראשונה בה השתתפה, ישראל עלתה לגמר אליפות העולם, בתחרות הגבינות היוקרתית והנחשבת ביותר שיש.

הזוכה הגאה הייתה לא אחרת מגבינת מעיין חרוד, אשר זכתה במדליית ה- Super Gold והעפילה לTOP 16 , מתוך אלפי סוגי גבינות. האחראית לזכייה היא מיכל מור מלמד, גבנית במחלבת 'שירת רועים', הממוקמת ביישוב לוטם אשר בגוש משגב בצפון. מדובר במחלבת בוטיק, המייצרת גבינות איכותיות מחלב צאן. במחלבה מיוצרות מחלב עזים וחלב כבשים גבינות קשות, חצי קשות, חצי רכות ורכות, בשיטות מסורתיות: ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל וללא ציפויי שעווה.

סיפורה של מיכל מעניין במיוחד, שכן כקלינאית תקשורת ותיקה, לא הייתה הייתה לה נגיעה לעולם הגבינות. היא נחשפה לעולם הגבינות באקראי במהלך חופשת רחיפה במצנחים באלפים הברניים בשווייץ, קיץ 2005, ובחלוף השנים אף הפכה לשופטת הגבינות הישראלית הבינלאומית – היחידה בארץ. כל זאת, כמובן, לצד זכיות נוספות שנותנות לנו סיבה לגאווה: למחלבת 'שירת רועים' חמש מדליות – זהב, שתי מדליות כסף ושתי מדליות ארד, אשר הושגו בשני מונדיאלים לגבינות שהתקיימו בצרפת בשנים 2015 ו-2017.

גם בתחרות הגבינות הישראלית, היחידה שהתקיימה בארץ, זכתה 'שירת רועים' בחמש מדליות זהב וכסף.

ניתן להגיע למחלבה ולטעום את הגבינות המעוטרות בזכייה, או להשיגן בנקודות המכירה ברחבי הארץ – מחלבת 'שירת רועים'


(בתמונה: 'כנרת', גבינה כחולה. צילום: אסף קרלה)

 

מחלבת 'הנוקד'


(בתמונה: גבינת 'בזלת', גבינה שטופה מחלב כבשים – זוכת אליפות עולם. צילום: רינת ברזילי)

גם מחלבת 'הנוקד' הסבה לנו לא מעט כבוד, בהיותה מחזיקה ב-10 מדליות אולימפיות בתחרויות בעולם. בתחרויות השתתפו אלפי גבינות מכל העולם, אולם גברו על כולן הגבינות: 'בזלת' (גבינה חצי קשה מעושנת), 'לשם' (גבינת כבשים קשה), 'ספיר' (גבינה כחולה), ועוד.

האחראי לזכיות הוא דני ברזילי, הבעלים של מחלבת 'הנוקד', ובדומה למיכל, עזב גם הוא את עיסוקו הקודם בתעשייה האווירית. מאז, הוא הספיק להשתתף בשיא גינס בשולחן הגבינות הגדול בעולם, ואף להצטרף לגילדת הגבנים העולמית.

דני הקים את חוותו הגלילית ב-1981, אשר ממוקמת ביישוב גילון, אל מול נוף מרהיב של עמק זבולון ומפרץ חיפה. במחלבה מייצרים גבינות עיזים וכבשים קשות ובשלות בשיטה מסורתית, בשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. הגבינות מבשילות על מדפי עץ אלון למשך 4-24 חודשים, בעוד טעמן ואופיין מושפע מהאיזור הגלילי.

מוזמנים לעיין ולרכוש את הגבינות בעמוד הפייסבוק:
מחלבת הנוקד

(בתמונה: גבינת 'לשם', גבינה קשה מחלב כבשים – זוכה ב 3 מדליות באליפויות עולם. צילום: רינת ברזילי)

 

 


 

 

 

 

Accessibility
סגור