up למעלה

עצות לאחסון מוצרי חלב

10 טיפים שיעזרו לכם לשמור את מוצרי החלב שלכם טריים:

 

1. בשום פנים ואופן אין לצרוך חלב לא מפוסטר ובשום מקרה לא לקנות גבינות שלא ממקום בפיקוח.

 

2. על כל מוצרי חלב מסומן תאריך תפוגת החלב. על מנת למצות את מלוא תקופת האיכות של מוצרי החלב חשוב לקצר את כל האפשר את משך הזמן שהמוצרים מחוץ למקרר, לכן רצוי לצמצם את משך הזמן בין הקניה בחנות לבין ההגעה הביתה. השתדלו לקנות את החלב בסוף הסיבוב בסופרמרקט כי כל עליה בטמפרטורה מזרזת את קלקולו ומקצרת את זמן טריותו. עם ההגעה הביתה הקפידו לאחסן את מוצרי החלב מייד במקרר בטמפ' של 2 עד 4 מעלות צלסיוס.

 

3. מיקום המוצרים במקרר תורם לשמירת איכותם וטריותם. כדאי לאחסן את מוצרי החלב במגירה נפרדת הנמצאת בקומות הנמוכות של המקרר. חשוב לא להניח במקרר כלים ומאכלים בטמפרטורה גבוהה, על מנת שלא ישפיעו על רמת הקירור ויגרמו לקלקול מוצרים אחרים במקרר. כלל זה נכון גם לגבי החנות בו אתם קונים את מוצרי החלב – בזמן קניות בסופר או במכולת געו במוצרי החלב. במידה והם לא קרים מספיק במגע יד אל תקנו אותם.

 

4. מאכלים בעלי ריח, כגון תבשילים, נקניקים, שום וכו', יש לאחסן בכלים סגורים על מנת שלא יפגמו בטעם ובריח מוצרי החלב.

 

5. מי שנוהג לקנות חלב בשקיות ולהעביר אותו לכלי אטום אחר, חייב להרתיח את המיכל בכל פעם טרם מילויו מחדש בחלב. אסור להוסיף חלב לכלי טרם נגמר החלב הקודם וטרם חיטוי הבקבוק, על מנת להקטין את כמות החיידקים המתרבים בתוך הכלי וכדי לשמור על איכות וטריות החלב. למטרה זו, יש להעדיף בקבוקי זכוכית על מיכלי פלסטיק או אחרים.

 

6. קניתם מוצרי גבינה במעדניה שאריזתם אינה אטומה, כגון גבינות קשות, גבינות פרוסות וכו' – הקפידו להוציא את המוצרים מעטיפות הניילון ולהעבירם למיכלים אטומים המיועדים לשמירת הטריות. חשוב לשים לב לתוקף המוצרים שהוצאתם מהאריזה המקורית.

 

7. ניתן להקפיא חלב, אך חשוב להפשיר אותו בתוך המקרר ולא בחוץ.

 

8. ניתן להקפיא גם שמנת מתוקה ועדיף במיכלים קטנים – מגש קוביות קרח או דומה לו, ולהשתמש בעת הצורך במנה הנדרשת להכנת התבשיל או המאכל.

 

9. בתקופת הקיץ יש להקפיד שבעתיים על כללי שמירת איכות וטריות המוצרים, כי בשל החום המוצרים מתקלקלים במהירות. לא כדאי להתפתות למבצעים על מוצרים שמשך טריותם קצר ביותר, ויש לקנות מוצרים רק לשימוש הקרוב ולא לאחסון ארוך במקרר.

 

10. לא בוכים על חלב שנשפך… אבל זה כבר סיפור אחר

Accessibility
סגור