up למעלה

קצת מספרים על החלב – מסכמים את שנת 2021

חג השבועות הוא חג של אוהבי החלב – והוא מגיע עם כמה נתונים מעניינים שמסכמים את שנת 2021 ומציגים לנו מפה אופטימית, הנותנת לנו בהחלט סיבות לחגיגה.

אז עד כמה הישראלי הממוצע באמת נהנה מיתרונותיו הענפים של החלב? ובכן, – לא מעט! שכן, הישראלי הממוצע צורך בשנה חלב ומוצריו בכמות השקולה ל-163 ליטר לנפש מתוצרת הארץ, ובסך הכל הישראלים צורכים 1.564 מיליארד ליטרים של חלב בשנה. בתוכם כלולים: 45,000 ק"ג גבינות קשות ומותכות; 113,000 ק"ג גבינות לבנות וקוטג'; 203 מיליון ליטר של יוגורט ומעדנים; 463 מיליון ליטר חלב ניגר ומשקאות חלב.

כיצד ענף החלב הישראלי מצליח לספק תוצרת איכותית, טרייה ומזינה במספרים כה עצומים, אתם שואלים? התשובה נעוצה בעובדה שהפרה הישראלית היא שיאנית העולם בתנובת חלב, ומייצרת בממוצע 12,000 ליטר חלב בשנה! בכך היא עוקפת את ארה"ב, דנמרק, קנדה, הולנד ועוד.

כל זאת מתאפשר הודות לשיטות ניהול מתקדמות, שיפור גנטי, טכנולוגיות שפותחו בישראל, ולא פחות חשוב: הכוח האנושי, הבא לידי ביטוי ביכולותיו הגבוהות של הרפתן הישראלי. בשל סיבות אלו, הרפת הישראלית הפכה לשגרירה מספר אחת הן של ישראל והן של החקלאות הישראלית, בהיותה המתקדמת והמובילה בעולם. כבוד.

עוד כמה נתונים מעודדים על יתרונות משק החלב הישראלי: בישראל פועלות כ-100 מחלבות, כאשר לא פחות מ- 75% מהן ממוקמות בפריפרייה, יוצרות מקומות תעסוקה ומביאות טכנולוגיות חדשות לאיזור. יתר על כן, 8 רפתות חדשות החלו לספק חלב השנה – זוהי עדות נוספת לצמיחה ולהתרחבות חיובית נוספת במשק.
אז מהי המסקנה המתבקשת? ללא כל ספק, ענף החלב הוכיח גם השנה, שיש על מי לסמוך. גם במצבי חוסר-וודאות, החברה הישראלית ממשיכה לקבל אספקה סדירה של מזון טרי ומזין, וכן נהנית ממקומות תעסוקה ומיתרונות הרפת – כמו קידום טכנולוגיות מובילות בתחום המזון, חיזוק ההתיישבות ושמירה על גבולות המדינה. כל הטוב הזה מתקיים על ידי ענף שהוא מוביל עולמי – המבטא בפעילותו ערכי קיימות, שמירה על הסביבה, וכמובן מספק מוצרי חלב המושלמים לטעם הישראלי.

 

Accessibility
סגור