up למעלה

מחלבת "יעקבס" בכפר הרא"ה

מחלבת הבוטיק יעקבס מזמינה את המבקרים להגיע לכפר הרא"ה שם הם יוכלו לרכוש גבינות מחלב עיזים, כבשים ובקר, גבינות רכות, חצי קשות וקשות ומגוון לחמים שנאפים במקום.

על מחלבת יעקבס

כשמשפחת יעקבס הגיעה לכפר הרא‘‘ה עדיין חלבו את הפרות בידיים…
בשנת 1936 הגיעו יצחק ורות יעקבס לכפר הרא"ה שבואדי חווארית (הוא עמק חפר). השממה השוררת בכל והביצות שמסביב לא הפילו את רוחם, וכאן החליטו לקבוע את ביתם ולהגשים את חלומם לישוב הארץ. באותם ימים, במשק קטן עם פרות ועזים שגידלו וחלבו בחצר, החלו לגבן גבינות לצרכי הבית – ובמרחק הזמן, שלמה, הבן, עדיין זוכר את החליבה הידנית לתוך דליי פח ואת בדי הגאזה התלויים במטבח מהם ניגרים מי הגבינה.
ברבות הימים, הולך בדרכי הוריו, הקים שלמה רפת לתפארת – בה נחלבות הפרות שלוש פעמים ביום בעזרת ציוד חדיש,ואוכלות אוכל הגדל בשדות הבעל של המשק ללא ריסוסים ותוספים – והחלב משובח באיכות בלתי מתפשרת.
באמתחתו תמיד נשא חלום לחזור ולייצר גבינות כבבית הוריו.  בשנת 1997 החליטו בני הדור השלישי לחדש מסורת אבות, והקימו בצמוד לרפת מחלבה. מחברת המתכונים של סבתא היוותה בסיס למתכונים הראשונים ובעזרתה החלו במלאכת הגיבון ובהמשך רכשו ידע ממחלבות מסורתיות באירופה.
במחלבה מעבדים חלב עזים, כבשים ובקר ומייצרים כ – 25 סוגי גבינות איכותיות וייחודיות. במושב תמצאו את חנות המחלבה המציעה למכירה את מגוון הגבינות ומגוון של לחמים שנאפים במקום.
עלות הפעילות 

ללא תשלום.

זמני פעילות החנות

זמני פעילות החנות- ימים א'–ה' בין השעות 8:00-18:00
יום ו' בין השעות 8:00-14:00
בשבת סגור

 

טלפון לבירורים ולתיאום מראש

04-6251266

 

אתר האינטרנט

www.jacobsdairy.co.il

 

איך מגיעים?

מכביש 4 מת"א לחדרה, פונים ימינה בצומת כפר הרא"ה, ופניה ראשונה ימינה לתוך מושב כפר הרא"ה.  יש שילוט הכוונה במושב.

 

Accessibility
סגור