up למעלה

לחמניות בצל, גבינה וחמוציות

לחמניות הפתעה…שילוב טעמים של חריפות לצד מתיקות…גבינת הפיקורינו נמסה וטעמה מתפרץ

צילום וסטיילינג: יהודה סלומון

באדיבות: דנית סלומון והשף הלבן
מצרכים
מספר מנות: 20 לחמניות
4 כוסות (500 גרם) קמח לחם ופוקצ'ה (אם אין, אפשר להשתמש בקמח לבן רגיל)
2 כפות סוכר
2 כפיות (7 גרם) שמרים יבשים
¼ כוס (60 מ"ל) שמן זית + 2 כפות שמן זית למריחה
1 גביע (200 מ"ל) יוגורט 4.5%
כ־½ כוס חלב
1 כפית מלח
½ כוס (כ־20 גרם) פתיתי בצל מטוגן מיובש
40 גרם (קצת פחות מחצי כוס) חמוציות אדומות מסוכרות קצוצות
80 גרם גבינת פקורינו מגוררת גס

אופן הכנה

1. מנפים את הקמח לקערת ערבוב. מוסיפים סוכר ושמרים ומערבבים.

2. מוסיפים ¼ כוס שמן, יוגורט וחצי מכמות החלב ומתחילים ללוש (במיקסר בוו הלישה או ביד). מוסיפים מהחלב הנותר עד שנוצר בצק רך אך לא דביק. 3. מוסיפים את המלח, ולשים במשך 8-5 דקות לבצק חלק מאוד וגמיש. מוסיפים את פתיתי הבצל, ולשים עד שהם נבלעים בבצק. מוסיפים את החמוציות ושלושה רבעים מכמות פירורי הגבינה (שומרים את השאר לעיטור), ולשים היטב עד שהם נבלעים בבצק ומפוזרים בו באופן אחיד. 4. יוצרים כדור בצק, מניחים בקערה, מכסים בניילון דביק ומשהים להתפחה עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו. 5. מרפדים 2 תבניות שטוחות גדולות בנייר אפייה. לשים שוב את הבצק, כדי להוציא מתוכו את כל האוויר, ומחלקים אותו ל־20 חתיכות שוות בגודלן.

6. יוצרים מכל חתיכה כדור, ומשטחים לעיגול. מניחים את העיגולים בתבניות – 10 בכל תבנית – ומברישים אותם בשמן הנותר. מעטרים בפירורי הגבינה הנותרים ומשהים להתפחה עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו.

7. מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות), ואופים את הלחמניות במשך 20-18 דקות, עד שהן זהובות־חומות (בתכנית טורבו אפשר לאפות את שתי התבניות יחד. מחליפים מקומות אחרי 12 דקות אפייה). מוציאים מהתנור, ומעבירים לרשת מתכת לצינון.

 

Accessibility
סגור