up למעלה

נס חנוכה החלבי: איך לא להעלות במשקל עם כל מטוגני החג הסובבים אותנו?

הידעתם? בסופגנייה פשוטה יש 350-450 קלוריות! בסופגניות מהדור החדש, הממולאות בריבת חלב או קרמים למיניהם ומצופות מטעמים שונים – יש אף 500-600 קלוריות. אם כך, לא פלא שבמהלך החג חלקינו מעלים לפחות קילוגרם אחד… אז איך ניצור את נס החנוכה הפרטי שלנו, ונימנע מהגזירה הזו, או לפחות, נקטין אותה?

ראשית, נוכל להחליף את סוג השמן לשמן תירס או שמן כותנה. כמו כן, מומלץ לא להשתמש בשמן משומש, או לפחות לסנן את השמן הקיים.

שנית, ניתן להחליף את קמח החיטה בקמח סויה, שעשוי להקטין את ספיגת השמן במטוגנים.

שלישית, מומלץ להימנע ממילויים משמינים כמו שוקולד, ולהשתמש בתחליפים דלי קלוריות ודיאטטיים. במקום זאת, כדאי להעשיר את הסופגנייה ברכיבים תזונתיים כמו סידן, ברזל וסיבים תזונתיים.

 

לבסוף, שימו לב כי באותה הכמות הקלורית, אפשר לאכול ארוחה חלבית עשירה ומשביעה, שהיא גם הרבה יותר בריאה. שכן, ארוחה חלבית מאוזנת כוללת את כל אבות המזון: פחמימות (למשל, פסטה מחיטה מלאה או בטטה המספקת פחמימות מורכבות), חלבונים (ממוצרי החלב) ושומנים בריאים (שמן זית) – ויש בה פחות שומן מאשר בסופגנייה. אם נוסיף לה ירקות, אזי שהשילוב שלהם ביחד עם מוצרי החלב, יספק לנו את מירב הוויטמינים והמינרלים שגופנו זקוק להם.

 

החלבון במוצרי החלב הוא חלבון מלא, כלומר חלבון המכיל את כל חומצות האמינו, כולל חומצות האמינו החיוניות. החלבונים מסייעים לבנות, לתחזק ולתקן רקמות גוף ושרירים, לייצר הורמונים ואנזימים ולהגביר עמידות למחלות ולזיהומים. בנוסף, החלבון מסייע לתחושת השובע לאחר הארוחה.

כמו כן, הארוחה החלבית, להבדיל מן הסופגנייה, מכילה סידן. מוצרי החלב מהווים את המקור החשוב ביותר לסידן, שנספג טוב יותר בגוף לעומת סידן ממקורות צמחיים. לרכיבים תזונתיים בחלב יש השפעה מיטיבה, לא רק על ספיגת הסידן, אלא גם על התהליכים המתמשכים של בניית העצם. הסידן חיוני לתפקודים רבים בגוף. אחד התפקידים החשובים והידועים ביותר שלו הוא בניית העצם בתקופת הגדילה, ושמירה עליה בהמשך החיים. צריכה מספקת של סידן יכולה לעזור בהשגת מסת עצם מירבית בגיל ההתבגרות ולהפחית את הסיכון לשברים אוסטיאופורוטיים בנשים לאחר הפסקת הווסת.

 

מוצרי החלב נחשבים כנכס תזונתי שיש בכוחו לשפר את כלל התזונה ולעזור במניעת מחלות. הם מספקים בנוסף לסידן גם אשלגן, מגנזיום, אבץ, ויטמינים מקבוצת B (כולל פולת, ריבופלאוין וויטמין 12B), וויטמין A.

 

Accessibility
סגור