up למעלה

שר להן סרנדה

כשרותם אוריון רוצה לשמח את הפרות ברפת של המשפחה בכפר ויתקין, הוא שר להן אופרות וסרנדות באיטלקית שהוא לומד בבית הספר למוזיקה. "הפרות קולטות את זה ומגיבות מאוד חזק. מוזיקה קלאסית עושה להן מדהים", הוא אומר. ככה זה נשמע

רותם אוריון, בן 17 בלבד וכבר הוא רפתן בכפר ויתקין וזמר ששר כבר לא מעט שנים. הוא מזמר בעיקר שירה קלאסית, אומנותית, אופרות, אבל גם שירים עכשיווים יותר. ומתי הוא מתאמן? כשהוא רוצה להרגיע את הפרות ברפת המשפחתית.

 

"זה התחיל במקהלת בית ספר ואחרי זה עבר למגמת המוזיקה, אני עכשיו בתוכנית למצטיינים למוזיקה", מספר אוריון. "יוצא לי לפעמים להתאמן כשאני על הטרקטור, וכשאני עם הפרות אני עושה תרגילים. הפרות קולטות את זה מאוד טוב, ומגיבות חזק. הן מאוד מאוד אוהבות את זה. יש מחקרים שאומרים שמוזיקה קלאסית עושה להן מדהים. אם הן לא היו מאושרות הן לא היו ככה זזות ונהנות", הוא אומר.

אוריון מציין כי הוא דור רביעי ברפת המשפחתית. "סבא רבא שלי התחיל את הרפת שלנו עם פרה אחת, ואני רואה עצמי כבן ממשיך. אני רואה את עצמי יום אחד אולי מנהל את המקום הזה. תמיד אמרו עלי שאני אוהב פרות. אני זוכר ביסודי שתמיד-רותם והרפת, הילד שיש לו את הפרות בבית,וכל היום בפרות, ועובד ועוזר".

 

ואיך נראית שגרת העבודה? "בשבוע שעבר קמתי ב-6 בבוקר בשביל לעבוד. בשעה 11:00 מתחילה חליבת הצהריים עד שעה 14:00, אחרי זה אני הולך לנוח, ולראות את החברה שלי ובעשר בלילה אני פה עוד פעם בשביל להכניס את הפרות". אוריון מציין כי מבחינתו מה שהכי חשוב זב שיהיה להן כמה שיותר טוב. "אנשים לא באמת מבינים את זה. זה לא מובן מאליו.לבוא לעבוד ב-6 בבוקר. אני לא חושב שחברים שלי יבואו לעבוד איתי כנראה", מוסיף בחיוך.

 

"אם לפרה לא טוב אז לי לא טוב. בסופו של דבר זו הפרנסה של המשפחה שלי, ואני חי מזה. אצלי זה ללכת ולעזור לפרות, לעבוד בפרות, זה לתת להן אוכל וללטף אותן, ולקרב להן את האוכל ולחלוב אותן. אומרים שהפרה הישראלית זה הטיפ טופ. אבל מה? בלי עבודה, בלי גנטיקה, בלי לתת להן את האוכל הכי טוב, בלי לתת להם את התנאים הכי טובים. זה לא יכול לקרות".

 

"לכל האנשים שאומרים שענף החלב לא משהו שיבואו ויראו מה באמת קורה פה. הפרות מאושרות ושמחות. אם הן לא היו, הן לא היו נותנות את החלב הכי טוב בעולם".

Accessibility
סגור