up למעלה

פעילות לשעת קורונה – כולם אוכלים ירקות

הימים עוברים והרעיונות אוזלים. נראה כי השאלה הכי נשאלת מה נעשה היום עם הילדים.

גם בימים מורכבים אלו, ואולי יותר מתמיד, חשוב לשמור על תזונה נכונה ולספק לגוף את רכיבי המזון החיוניים לתפקוד מיטבי והתגוננות בפני מחלות. תקופה זו יכולה להיות הזדמנות בשבילנו ההורים לתת דוגמה לילדים איך צריכה להראות אכילה נכונה.

בנסיון שנערך בגן ילדים, שבהם מוגשת ארוחת הבוקר בסגנון בופה, הונח בכל בוקר, במשך חודש ימים, מגש עם ירקות בחמישה צבעים, בלי לומר מילה, בלי הסברים ובלי שכנועים. משמח היה לגלות בסוף החודש כי 90% מהילדים אכלו או לפחות טעמו ירקות מארבע צבעים לפחות.

שלוש נקודות חשובות ורעיון להפעלה –

  • "האחריות עלינו" – קשה לקבל ולקחת אחריות, אך זה הכלל החשוב ביותר ליישום. לא נוכל לגדל ילדים עם הרגלי אכילה נכונים אם לא נסגל אותם בעצמנו. גם בזמן קורונה ילדים שנמצאים בימים אלו בבית שבו אוכלים מול הטלוויזיה, אין סיכוי שיאכלו ליד שולחן האוכל. זה נכון גם לגבי שתייה מתוקה, נשנושים, ממתקים בלי סוף, וכל הרגל. אנחנו מהווים מודל לחיקוי עבור הילדים שמפתחים הרגלי אכילה דומים לשלנו ובהתאם לנהוג בבית.

  • חלון הזדמניות – מכירים את הרגע הזה שבו הילדים כבר יושבים רעבים, השולחן ערוך והאוכל עדיין לא הגיע לשולחן? זה רגע יקר להניח במרכז השולחן את האוכל שאנחנו רוצים שינסו. ברגעים אלה אחוז ההצלחה נוסק. נסו את זה בבית.
  • הרבה יותר נעים לאכול אוכל שנראה טוב – סדרו את הצלחת בצורה יפה ומושכת. אנחנו אוכלים גם עם העיניים. למשל, ענן גבינה לבנה, לצדו ציפורי גמבה ומתחתיו רגבי אדמה מאורז מלא שבהם גדלים עצי ברוקולי, ריבועי גבינה קשה שמוצגים כבלוקים לבניין ועוד.

רעיון להפעלה –

חותכים ירקות בכל הצבעים ומניחים על השולחן בקעריות, ילדים גדולים יכולים כבר לחתוך בעצמם – עגבניות שרי חצויות, כרוב סגול,נבטים,ברוקולי ,כרובית, גזר מגורד בקולפן, פלפלים בשלל צבעים.

מניחים בקערות במרכז השולחן, כל ילד מורח גבינה על פרוסת לחם ומקשט עם ירקות.

Accessibility
סגור