up למעלה

חלב לא רק בשבועות! לשמור על המשקל בתקופת החגים

שאלת השאלות – כיצד נצליח לשמור על הגזרה ולעבור את תקופת החגים ללא רגשות האשם שמלווים אותנו אחרי כל ארוחה?

החגים זו תקופה של כייף. חופש, משפחה, טיולים ואוכל. הרבה אוכל. אבל הארוחות התכופות והגדולות, מעוררות ברבים מאיתנו דאגה. דאגה סביב השאלה הניצחית על "איך לשמור על המשקל בתקופת החגים?", השאלה שבימים אלו עוברת לרבים מאיתנו בראש.

 

אז…איך לשמור על המשקל בתקופת החגים?

שמירה על המשקל מצריכה איזון. זה לא סוד. בשביל לשמור על משקל תקין, צריך להוציא קלוריות באותה המידה בה אנחנו מכניסים קלוריות. נוסחה דומה זו הנוסחה לירידה במשקל. להוציא יותר קלוריות מכמות הקלוריות אותה אנו מכניסים.

לשם כך צריך כמובן לאכול במידה. גם בארוחת החג, לא להגזים. אוכלים צלחת אחת שיש בה חלבון, פחמימה וירקות וקינוח קטן בסוף הארוחה. שוב, הכל במידה. חשוב מאוד להקפיד על פעילות גופנית גם בזמן החגים. זהו זמן של חופש מהעבודה, אז שלבו בזמן הפנוי גם פעילות גופנית. צאו לריצה, הליכה, חדר-כושר, או כל פעילות גופנית אחרת שאתם אוהבים. פעילות גופנית תגרום לכם להרגיש טוב יותר וחיוניים יותר. מחקרים מראים שלאנשים המבצעים פעילות גופנית מדי יום, קל יותר לשמור על דיאטה מאוזנת.

 

כיצד מוצרי חלב מסייע לשמירה על המשקל?

המינרל הדומיננטי ביותר בחלב זה הסידן. הוא חשוב לבניית מסת עצם בילדים, ולשמירה על מסת עצם תקינה בבגרות. לאחרונה אנו למדים כי יתכן ולסידן תפקיד נוסף. שמירה על המשקל. מחקרים בשנים האחרונות מראים כי דיאטות הכוללות מוצרי חלב העשירים בסידן, יעילות יותר בהשוואה לדיאטות עם כמות נמוכה או ללא מוצרי חלב. בנוסף, צריכה גבוהה של מוצרי חלב בזמן הירידה במשקל, עוזרת לשמור על מסת הגוף הרזה (שרירים ועצמות). זו נקודה משמעותית, כיוון שלמסת הגוף הרזה יש השפעה ישירה על יכולת "שריפת הקלוריות" היומית שלנו. ככל שמסת הגוף הרזה גבוהה יותר, ככה שורפים יותר קלוריות מדי יום. אחד האתגרים המרכזיים בתהליכי ירידה במשקל, זה להצליח להפחית ממסת השומן כמה שיותר, תוך כדי שמירה על מסת הגוף הרזה.אולם ברוב המקרים, ירידה של מסת הגוף הרזה, היא בלתי נמנעת.

 

למה סידן יעיל לשמירה וירידה במשקל?

התפקיד של הסידן בתהליך הירידה במשקל, עוד לא פוענח במלואו. ההשערה היא שהוא משחק תפקיד חשוב בתהליך הליפוליזה (תהליך פירוק השומן). ככל הנראה הסידן מפעיל מנגנון שמאיץ את תהליך פירוק השומן ברקמת השומן. חשוב לציין, קיים הבדל בין צריכת סידן בתוסף לצריכת סידן ממוצרי חלב. ככל הנראה, השילוב של הסידן יחד עם מרכיבים אחרים בחלב כמו חלבון ה-WEHY והכמות הגבוהה של חומצות האמינו המסועפות, הם המובילים לתהליך שריפת שומן יעיל יותר בהשוואה לסידן המגיע מתוספים.

 

מה קורה בילדים?

בשונה ממבוגרים, בילדים המטרה היא לאו דווקא ירידה במשקל, אלא שמירה על המשקל בזמן הגדילה. מחקרים רבים מראים קשר הפוך בין כמות צריכת הסידן ממוצרי חלב, לבין עליה במשקל. כלומר, ככל שילדים צרכו יותר סידן ממקור חלבי, כך הם היו בעלי משקל נמוך יותר. אגב, כשבדקו את הקשר הזה לסידן ממקור שאיננו חלב, לא נמצא קשר מובהק סטטיסטית.כמו במבוגרים, גם בילדים השילוב של הסידן יחד עם רכיבים נוספים בחלב, הוא זה שמביא לירידה במשקל.

 

מחקר גדול חדש שהגיע לאותן המסקנות

לאחרונה פורסמה מטא-אנליזה (מטא אנליזה זה מחקר אחד המאגד בתוכו כמה מחקרים) שניתחה 27 מחקרים קליניים על חלב וירידה במשקל. תוצאות המחקר הראו כי צריכה מוגברת של חלב ומוצריו, בזמן דיאטה לירידה במשקל מסייעת לירדה משמעותית יותר במשקל. בכל אותם המחקרים, הנבדקים שצרכו מוצרי חלב בזמן הדיאטה לירידה במשקל, השילו יותר ממשקלם בהשוואה לנבדקים שלא צרכו/צרכו כמות נמוכה של מוצרי חלב.

 

אבל זה לא הכל!

נבדקים אשר צרכו כמות גבוהה של מוצרי חלב, לא רק שהשילו יותר ממשקלם, אלא גם שמרו בצורה טובה יותר על מסת הגוף הרזה (זוכרים? השרירים והעצמות). מה שמסייע להם לשמור על המשקל הנמוך לתקופה ארוכה יותר.

 

 

 

Accessibility
סגור