up למעלה

חזרה לבית הספר – טיפים לארוחת עשר

כל הורה מכיר את הלחץ בבוקר ואת הוויכוחים על איזה אוכל הילדים יקחו איתם לבית הספר, שפעמים רבות מסתיימים בעוד כריך עם שוקולד. לפניכם 10 עצות זהב לתזונה בריאה ומאוזנת לבית הספר

מיכל גילאון, דיאטנית קלינית

 

1. כדאי לצייד את הילד בארוחת עשר מהבית, ולא בכסף לקנייה של ארוחה במכולת או בקפיטריה. הילדים יבחרו לרב במזונות עתירי שומן ו/או סוכר, כמו חטיפים או בורקס ושתייה  מתוקה.
2. כדי למנוע את הוויכוחים, כדאי לשבת יחד עם הילד או הילדה ולתכנן מראש יחד איתם איזה אוכל שהם יקחו לבית הספר. עוזר מאוד להכין יחד טבלה ולכתוב בה כל יום איזה מילוי יהיה בכריך. למשל: ביום ראשון כריך עם גבינה וזיתים, ביום שני אבוקדו, ביום שלישי טוסט עם גבינה צהובה ועבגניה וכן הלאה…
3. כדאי לנצל את הזמן ערב קודם להכנת כריכים ולשמור אותם במקרר, במקום להכין אותם בלחץ של הבוקר.
4. שימוש בפיתות קטנות ובלחמניות יכול להיות נוח במיוחד, למילוי בירקות ובמגוון ממרחים מכיוון שהן נוטות פחות להתפרק לאחר "תלאות" הדרך עד האכילה.
5. הציעו לילדים לחם, לחמניות ופיתות מחיטה מלאה, שמכילים סיבים תזונתיים ותורמים לבריאות ולתחושת השובע.


6. לילדים שלא אוהבים כריכים או שרוצים לגוון, אפשר להציע פריכיות אורז או שקית קטנה של בייגלה יחד עם גביע אישי של קוטג' או גבינה לבנה; דגני בוקר או גרנולה עם יוגורט או מעדן.
7. כדאי להוסיף גם פירות וירקות, רצוי כאלה שעמידים יחסית כמו מלפפון, גזר, פלפל ועגבניות שרי. אחסון בקופסת פלסטיק יקטין את הסיכון שהפירות והירקות ימעכו ויזרקו לפח.
8. פירות יבשים כמו תמרים, תאנים וצימוקים הם תחליף מצויין לפרי הטרי, במיוחד לילדים שמתמלאים מהר מהכריך ו/או שאוכלים לאט כך שכל ההפסקה "מתבזבזת" על אכילת התפוח.
9. ניתן לצייד את הילדים בחלב/שוקו עמיד להפסקת העשר.
10. כדאי לצייד את הילדים בבקבוק מים של חצי ליטר כדי להבטיח שתייה מספקת במהלך יום הלימודים. מים הם השתייה המומלצת ביותר ועדיף להימנע ממיצים ומשקאות קלים ממותקים.

Accessibility
סגור