up למעלה

השליחות מובילה אותם

רבות דובר, ובצדק, על הרפתנים והרפתניות שמנהלים את הרפתות שלהם תחת אש כבר שנים רבות, ובמלחמה הנוכחית מנו, לצערנו, קורבנות רבים והרס רב. אולם הפעם היה חשוב לנו לשים זרקור גם על מובילי החלב (מחברת ההובלה 'התנועה עמק חפר'), שנכנסים, גם בתקופה המתוחה הזו, לאזורי עוטף ישראל ואזורים צבאיים סגורים שנמצאים בסיכון, והכל בכדי לספק לנו חלב איכותי מדי יום.

בין האנשים הנהדרים הללו נמצא אנדריי ויטנברג, אשר עוסק בהובלת חלב בעוטף ישראל בשמונה השנים האחרונות, וכן, גם תחת אש וסכנת חדירות מחבלים. "הקיבוצים ספגו הרבה הרס, קטל גם של אנשים וגם של חיות, שריפות של הרפתות, התעללויות… ועכשיו הם צריכים עזרה בהובלת החלב, וגם התושבים במדינה צריכים את המוצר. אני לא מתכוון להשאיר אותם לבד בזה. כי אם לא אנחנו, אז מי יעזור להם? מובילים אחרים חוששים להגיע לכאן במצב הזה. אז אני יודע שאני צריך לבצע את זה ולדאוג לכל האנשים שנשארים בעורף, גם לרפתנים, גם לתאילנדים, גם לחיות שנשארו פה נטושות. זו לא רק עבודה בשבילי – אני לפעמים אפילו מוציא מכיסי כדי לדאוג להם. אני נוסע, מחכה במחסומים שעתיים, ואם יש אזעקות בדרך אז רק אלוהים יעזור לי. בסופו של דבר, אני רגיל לתפקד תחת אש. כחייל שירתתי גם בעזה וגם בגוש קטיף, אז אני יודע עם מי יש לי עסק ואיך להתנהל".


אנדריי ויטנברג

גם אדם זועבי, מוביל בעוטף ישראל ובגבול הצפון בארבע השנים האחרונות, מרגיש את האחריות הרבה. "אי אפשר לעכל את הטרגדיה שהייתה, זה מצב הזוי ועצוב. אז כשאני נוסע להביא חלב אני מרגיש שלפחות אני עושה את חלקי ותורם. אי אפשר להמשיך להישאר בבית כשצריכים אותי, בזמן שאנשים אחרים נהרגים. מה גם שהחלב הוא מוצר צריכה בסיסי. אז נכון, זה סיכון, ההפגזות ממש עוברות לי מעל הראש, והמשאית שלי ממש חשופה לאויב, אבל זה שווה את זה. אני חוזר הביתה ומרגיש שוואלה, עשיתי משהו היום למען מישהו אחר. זו לא רק פרנסה בשבילי".


אדם זועבי

סאפי סואעד, גם הוא מוביל בעוטף ישראל ובגבול הצפון כבר שנים, מסכם: "כן, אנחנו מפחדים, זה לא פשוט. מרגישים את ההפגזות מקרוב. אני יוצא מהבית והאישה והילדים דואגים מאוד, מחבקים ומנשקים לפני שאנחנו נפרדים לשלום. אבל אנחנו לא רוצים שאספקת החלב תיעצר, ואם אנחנו לא נעשה את זה, אז לא יהיה מי שייקח את זה על עצמו, מהפחד. גם בימים הראשונים למלחמה המשכנו לעבוד, והשתדלנו לעקוב אחר ההנחיות, ללכת למיגונית ולשמור על עצמנו. בסופו של דבר, המדינה הזו שלנו, ואף אחד לא יעצור אותנו. רק אלוהים. אנחנו נמשיך לעזור, בין אם בצבא ובין אם באזרחות. נהיה שם עד הסוף".


סאפי סואעד