up למעלה

מנשנשים ומגוונים

שימו לב – עקב השעות הארוכות בבית אנחנו מוציאים הרבה פחות אנרגיה וכנראה מכניסים יותר . השעות הארוכות ללא פעילות מביאות הרבה מאיתנו לחפש משהו לנשנש.

מה עושים?
ראשית מחפשים דרכים להגביר את הפעילות הגופנית בבית, בלי לצאת מהמרחב הבטוח – משחקים עם הילדים או צופים באימונים מצולמים, קופצים בחבל, מסדרים ארונות, צובעים קירות…אין סוף רעיונות.

ומה עם האכילה?
הנה מספר רעיונות לנשנושים בריאים שירעננו לכם קצת את האפשרויות ויגוונו אותם:

  • פירות קפואים עם דיפ יוגורט – שימו בקופסת פלסטיק תותים, ענבים וקוביות מלון, סיגרו והכניסו למקפיא. לאחר שהם קופאים אפשר לטבול ביוגורט ולנשנש.
  • טראפל תמרים – נשנוש מתוק וטעים, מתאים במיוחד לצד שתייה חמה או כתחליף לשוקולד.
    מצרכים: 20 תמרים מג’הול, 1/2 כוס אגוזי מלך מרוסקים גס, אבקת קקאו.
    אופן ההכנה: משרים את התמרים במשך 5 דקות במים רותחים. מוציאים את הגלעין מהתמרים (אין צורך לקלף אותם) מועכים את התמרים עד ליצירת עיסה. מוסיפים לעיסה את אגוזי המלך המרוסקים ו-2 כפות אבקת קקאו ומערבבים. יוצרים מהעיסה כדורים. לציפוי: טובלים את הכדורים באבקת קקאו (ניתן גם לצפות בקוקוס).
  • צ’יפס זוקיני – צ’יפס לרוב מתקשר לנו למאכל שמן ומטוגן, אך אפשר גם אחרת. לא מדובר בצ’יפס רגיל אלא צ’יפס אפוי בתנור מקישואים. אלו בריאים יותר מצ’יפס תפו”א, כי הם אינם מטוגנים ומכילים מעט קלוריות ולכן טעים וכיף לנשנש אותם במקום חטיף מלוח.
    אופן ההכנה: מערבבים בצלחת פירורי לחם עם מעט מלח, אבקת שום ופלפל שחור. טובלים פרוסות של זוקיני בחלב ולאחר מכן בפירורי הלחם ומניחים על תבנית עם נייר אפייה שרוסס עם מעט שמן. אופים בתנור על 220 מעלות למשך חצי שעה או עד שמקבלים גוון חום וקריספיות.
  • גמבה עם גבינה לבנה – נשנוש שיחזיר אתכם לילדות. טעים, משביע ובעיקר בריא. מלא בסידן וויטמין C.
    אופן ההכנה: חותכים גמבה לשני חצאים, מנקים את הגרעינים. ממלאים חצי גמבה בגבינה לבנה דלה בשומן ואוכלים!
  • ארטיק פירות בהכנה ביתית – במקום לבחור בארטיקים מוכנים שעשירים בשומן ובסוכר, אפשר פשוט להכין לבד ולחסוך לעצמכם הרבה קלוריות. יתרונות נוספים – קלים להכנה, בריאים וזולים יותר מארטיקים קנויים! והכי כיף שאפשר לגוון ולהכין מהם בכל הצבעים, המינים והטעמים.
    כל מה שצריך זה תבניות סיליקון לארטיקים או שאפשר להכין בכוסות חד פעמיות ולשים בתוכן מקלות ארטיק (ממש כמו שהיינו מכינים פעם). יוגורט במתיקות מעודנת 1.5% ופרי אהוב – למשל: 15תותים/2 אפרסקים/2 נקטרינות.
    טוחנים את כל המרכיבים בבלנדר עד למרקם חלק ושופכים לתבנית הארטיקים.
    ניתן להכניס גם כמה חתיכות פרי פנימה ליצירת עניין. מקפאים למשך שעתיים עד שלוש שעות והארטיקים מוכנים לזלילה.
  • פופקורן בהכנה ביתית – הפופקורן בשקיות שאנו רוכשים בסופר עשיר בשומן ובנתרן, אז אם בא לכם נשנוש טעים, דל בקלוריות וזול הכירו את שקית הנייר החומה להכנת פופקורן ביתי.
    אופן ההכנה: שמים בקערה שליש כוס גרעיני תירס יבשים ומערבבים עם כפית שמן זית ומלח. שופכים את תוכן הקערה לשקית נייר חומה (ניתן למצוא בסופר ואפילו בדואר). מקפלים מספר פעמים את חלקה העליון של השקית לסגירה ומכניסים למיקרוגל למשך כ-3 דקות (תלוי בעוצמת המכשיר).
Accessibility
סגור