up למעלה

בין החביתה לסלט: האוכל שצריך להיות על השולחן בכל ארוחה

ארוחת ערב משותפת עם הילדים חשובה לגיבוש המשפחתי ולהקניית הרגלי אכילה נכונים. אבל מעבר לכך, חשוב מאוד לשים לב בכל ארוחה למה שאתם מגישים לילדים ולא לפספס אף הזדמנות להציע להם את הטוב ביותר

 

רבות דובר בשבחה של ארוחת הערב המשפחתית: ידוע שהורים שנוהגים לאכול עם הילדים בצורה מסודרת ליד השולחן, משפרים את הסיכוי שלהם לאמץ הרגלי אכילה בריאים בבגרותם. גם שעת האיכות המשפחתית היא עניין מבורך, בעיקר בעידן הנוכחי שבו זמן המסך מנצח כל תקשורת בין אישית בריאה.

מאפינס גבינות ופצפוצי אורז (צילום: אפיק גבאי)

צילום: אפיק גבאי

 

אבל זה לא הכל. בארוחה המשפחתית חשוב כמובן גם לשים דגש על מה מגישים בשולחן, ועל הדרך ללמד את הילדים שלנו קצת על תזונה נכונה. “תזונה מגוונת הכוללת את כל קבוצות המזון חיונית להרגלי אכילה בריאים שילוו את הילדים שלנו לכל החיים”, מסבירה שרית עטיה, תזונאית קלינית. “למעשה, תזונה נכונה בגיל הילדות היא אחד מהיסודות לגדילה ולהתפתחות אופטימליות”.

 

הנה מאכלים שכדאי תמיד להגיש לילדים:

סלט: הסבירו להם על המלפפון, העגבנייה והפלפל שבסלט. ספרו להם שזה חשוב לאכול אותם כי הם מכילים ויטמינים ומינרליים ששומרים עליהם וגורמים לכך שיהיו בריאים וחזקים יותר. בנוסף הסבירו להם שצלחת צבעונית זו צלחת שמחה ובריאה, ושלכל צבע יש יכולת מופלאה אחרת.

מוצרי חלב: מוצרי חלב הם מקור מצוין לסידן וחלבון איכותי, החיוניים להתפתחות ולגדילה תקינה של הילדים. תוכלו להסביר להם שכוס חלב ביום יכולה לעזור להם להיות גבוהים וחזקים, שגבינה לבנה תעשה להם שרירים, או שהיוגורט שהם אוכלים עשיר ב”חיידקים ידידותיים”, שמצוינים למערכת העיכול שלהם ולבריאות הכללית.

ביצים: לא כל הילדים אוהבים ביצים. למזלכם, מדובר במאכל שניתן להגיש בצורות רבות: בחביתה, כביצה מבושלת ואפילו בבלילה של פנקייק או פשטידה. נסו לערב את הילדים בתהליך הבישול. תנו להם לשבור ביצים בעדינות אם הם בגיל המתאים, לערבב ולשפוך לקערה. הוכח שילדים שמעורבים יותר בתהליך הבישול, מסגלים בקלות רבה יותר הרגלי אכילה טובים. תוך כדי העשייה, תוכלו להסביר להם שביצים מכילות ויטמין חשוב לגדילה (12B) המשפר את הזיכרון והחשיבה, וכן חלבון שחשוב בין היתר לשרירים שלהם. כמובן שמשפטים כמו “וואו, כמה את/ה חזק/ה” בתום הארוחה, יעודדו אותם להמשיך בהרגל.

דגנים מלאים: נסו להרגיל את הילדים לאכול לחם מלא, או לחם דגנים איכותי כמו כוסמין או שיפון. אם המשימה נראית מאתגרת מידי, תוכלו לנסות להציע לחמים שמכילים גם קמח לבן וגם קמח מלא. תוכלו להסביר להם שלחם מהסוג הזה מכיל סיבים תזונתיים שיעשו להם טוב בבטן, ושוב – נסו לציין את עניין היציאה הקלה שצפויה להם בשירותים.

דגים: אלה עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שבין היתר חיונית להתפתחות המוח של הקטנים. ספרו להם שאם יאכלו דגים פעמיים בשבוע, הם יוכלו להשיג הישגים טובים יותר בלימודים ולהיות חכמים ואלופים.

שתייה: הגישו להם מים או חלב במקום שתייה ממותקת. הסבירו להם שמים תמיד חשוב לשתות כי הגוף שלנו מורכב ממים והוא זקוק להם, וכך גם חלב שכאמור עשיר בסידן ובחלבון שיוכל לתרום לגדילה ולהתפתחות שלהם

Accessibility
סגור