up למעלה

אוכלים ביחד

ארוחה משפחתית כמו בסרטים

בכל סרט, תכנית דרמה משפחתית, סיטקום פופולרי ואפילו סרט מאפיה תמצאו לפחות סצנה אחת בה מככבת הארוחה המשפחתית. אם תהיתם למה, זה כי אי שם, בין ה"תעביר לי את המלח" ל"מי רוצה עוד סלט" בעצם קורה הכול! בכל משפחה, בכל מקום, בכל העולם – ההווי המשפחתי, הדרמה והקומדיה מתרחשים בזמן הארוחה המשפחתית.

 

לא רק הווי
מעבר להווי המשפחתי הארוחה מייצרת הזדמנויות לדברים חשובים נוספים:
זוהי הזדמנות עבורנו, ההורים, לשמש דוגמא אישית וליצור עבורם הרגלי אכילה בריאים ונכונים, (ובואו נודה שגם לנו לא יזיק לשפר את שלנו). כשהילדים רואים את הוריהם אוכלים מגוון מאכלים, וטועמים מאכלים חדשים לצד מאכלים שהם חלק מהמסורת המשפחתית, הם מפנימים את ההרגלים ומחקים אותם.
זו גם הזדמנות לחנך את ילדינו למעורבות ולאחריות: לערוך את השולחן, לפנות אותו, להדיח כלים ולהחזירם למקום אלו רק חלק מן המשימות בהן יכולים הילדים להשתתף.

ארוחה = זמן משפחה!
קבעו כללי התנהלות סביב השולחן, רצוי שכולם ישבו ויקומו באותו הזמן, ולא כל אחד יתפזר לדרכו כשסיים לאכול. הרחיקו את הטלפונים מהשולחן (כן שמעתם נכון, קנדי קראש יהיה שם גם אחרי האוכל), ויודעים מה? גם על הטלוויזיה אפשר לוותר. החליפו את החדשות במוזיקת רקע, אשר תמיד יוצרת אווירה נעימה ואינטימית יותר.


תגידו, מי המשפחה הכי מגניבה?
תבלו את הארוחה בפעילויות כגון, משחקי שאלות בהם כל אחד יספר על הדבר הכי טוב שקרה לו היום, הכי מעצבן, הכי מצחיק, הכי משמח וכן הלאה. חפש את המטמון לפני הישיבה לשולחן החביאו חפץ מוסכם מראש. הילדים הקטנים יחפשו את החפץ עם סיום הארוחה, ורק לאחר שימצאו אותו יוגש הקינוח. תמונה משפחתית מדי פעם תעדו את הישיבה סביב השולחן והכינו יחדיו אלבום משפחתי עם כל התמונות.

created by Freepik

 


מי אמר שאסור לשחק עם האוכל

שלבו משחקי יצירה עם האוכל – במקום פרוסה עם גבינה לבנה, תנו לילדים כפית לצייר על הלחם. למדו את הילדים להכין שוקו בעצמם (השקשוק הוא החלק הכי כייפי), או תאפשרו להם להרכיב את הסלט בעצמם לפי שכבות צבעים שונות, או צורות מעניינות.

>>> למתכונים שילדים אוהבים לחצו כאן <<<

Accessibility
סגור