up למעלה

לזניה גבינות וזיתים

המאכל איטלקי, הגבינות ישראליות והתוצאה נפלאה. מבחר הגבינות העשיר הופך את המאכל לגאווה ישראלית…בשבילי רק חלב ישראלי!
מצרכים
14 דפי לזניה
מלח
2 גביעים (250 גרם) גבינה לבנה

פלפל שחור טחון טרי
1 כף עלי ריחן טריים קצוצים
½ כפית קורנית (טימין) מיובשת
½ כפית אורגנו מיובש
1 ביצה (L)
1 קופסה (400 גרם) עגבניות קצוצות משומרות
½ כוס מים
2 שיני שום כתושות
3 כפות שמן זית
150 גרם זיתי קלמטה מגולענים
300 גרם גבינת צהובה מגוררת
100 גרם גבינת פרמזן מגוררת גס

אופן הכנה

1. מרתיחים מים בסיר גדול, מוסיפים כף מלח, ומכניסים את עלי הלזניה – אחד אחרי השני, כדי שלא ידבקו. מביאים שוב לרתיחה, ומבשלים במשך 5 דקות, עד שהעלים נהיים רכים למחצה. מסננים ומכסים במים בטמפרטורת החדר.

2. טורפים בקערה יחד גבינה לבנה, ½ כפית פלפל שחור, ריחן, קורנית, אורגנו וביצה. מתבלים במלח לפי הטעם. בקערה שנייה מערבבים יחד עגבניות משומרות (עם המיץ), מים, שום ושמן זית. מתבלים במלח ובפלפל לפי הטעם.

3. מורחים 5 כפות מתערובת העגבניות על תחתית תבנית פאי בקוטר 26 ס"מ (או תבנית אחרת ששטחה דומה). מסדרים דפי לזניה על התחתית, כדאי לשים לב שהם מכסים גם חלק מהדפנות. מורחים על דפי הלזניה חצי מתערובת הגבינה, מפזרים בעזרת כף שליש מתערובת העגבניות ומסדרים מחצית מכמות הזיתים.

4. לאחר מכן מכסים בשליש מהגבינה הצהובה (אם משתמשים בפרוסות, קורעים אותן לחתיכות, כדי שיכסו את כל השטח בשכבה אחת), וזורים מחצית מכמות הפרמזן המגוררת.

5. בשלב הבא מכסים בשכבה שנייה של דפי לזניה, מורחים את שארית תערובת הגבינה, מפזרים שליש נוסף מתערובת העגבניות, ומכסים בשליש נוסף של גבינה צהובה ומכסים בדפי הלזניה הנותרים. במה שנותר יוצרים שכבה נוספת.

6. מחממים תנור לחום של 170 מעלות. מניחים את תבנית הלזניה על תבנית שטוחה גדולה מרופדת ברדיד אלומיניום או בנייר אפייה (שיקלוט את הנזילות). אופים במרכז התנור במשך 45-50 דקות, עד ששולי הלזניה מזהיבים והגבינה במעלה התבנית נמסה. מצננים למשך 10 דקות לפני חיתוך למנות.

Accessibility
סגור