up למעלה

החופש הגדול. הקאמבק.

יוצאים לחופש הגדול. הילדים אומרים את זה עם חיוך מאוזן לאוזן ומבט שובב. באותו זמן אנחנו…בוהים בהם לרגע וחושבים איך נהפוך לשילוב של מיכל הקטנה ואהרוני למשך חודשיים ותוך כדי גם נעבוד.

קל מאוד. ברור. 

אז מה עושים?

ראשית, כדאי לצאת מעמודי פייסבוק שמראים לכם בביטול שברור שאפשר להספיק להכין בריוש לילדים כל בוקר, להשאיר להם משחקים שיצרנו מאפס יום קודם לכן, ולחזור מהעבודה מספיק ערניים כדי ללמד אותם את תיאוריית הקוואנטים. 

שנית, ערכו רשימה של מצרכים שישמשו אתכם ואת הילדים במהלך החופש. בשל שעמום וקרבה למטבח הילדים (ורובנו) לוקחים מכל הבא ליד ולרוב מדובר במזון שמקורו בשקית ומשביע אותם למשך 10 דקות בקושי.

העיקרון פשוט – הילדים יאכלו מזון שנמצא בהישג ידם ומוכן לאכילה. 

מהירות היא שם המשחק 

קנו ירקות במספר צבעים (פלפל, גזר, מלפפון, עגבנייה), חתכו אותם והכניסו לתוך קופסה. מקמו אותם בקדמת המקרר על אחד המדפים העליונים.

"אם אי אפשר לנצח אותם, הצטרפו אליהם"

הילדים שולטים היום בפלאפונים יותר מאיתנו. הם מצטלמים ומורידים אפליקציות, חדשות לבקרים – השתמשו בעובדה הזו לטובתכם:

אם לא צילמת. זה לא קיים. הילדים עסוקים כל היום בלצלם את עצמם. לא כדאי להילחם בזה במקום, תשאירו להם תמונות של דרכים להכנת סנדוויצ'ים יפים ובריאים ותהפכו את זה לאתגר – הם צריכים לבחור תמונה, להכין את הכריך ולצלם את עצמם אוכלים אותו. ואז כשתגיעו הביתה הם יקבלו צ'ופר.

רעיון נוסף והפעם בגזרת הספורט – במקום שישבו כל היום מול מסך, עודדו אותם לזוז. הורידו לפלפון אפליקציות ללא עלות שמעודדות פעילות גופנית כמו האפליקציה Just dance now"", וקבעו עם הילדים שעה שבה תרקדו ביחד לפי התנועות שמופיעות על המסך. 

ידוע שילדים מעדיפים לאכול פירות מכיוון שהם מתוקים, רק צריך לוודא שהם שטופים וזמינים לאכילה.

אגב כשחוזרים מהעבודה אפשר להפוך את הכנת האוכל למשחק – לדמות את דוכני השייקים והפרוזן יוגורט ולהכין איתם ביחד מילקשייק מרענן.

חתכו 2-3 פירות לקוביות, הוסיפו 5 קוביות קרח וכוס חלב וערבבו בבלנדר. כך תפסתם שתי ציפורים במכה אחת – הם אכלו מזון בריא (כוס חלב 1 = 1/4 מצריכת החלבון היומית המומלצת לילדים בגילאי 9-13) ונהניתם מזמן איכות ביחד.

בהצלחה! 🙂

 

 

קרדיט תמונת חד קרן ולוויתן חשבון אינסטגרם Hawthornefamilyeats

קרדיט תמונת מטוס חשבון אינסטגרם: Leesamantha

Accessibility
סגור