הטרנד החדש של הקיץ! וירוסים...

העונה החמה מביאה איתה חוויות מהנות רבות כמו בילוי בים ובבריכה, טיולים ואכילת אבטיח קר למכביר. אך לצערנו מגיע איתה "תענוג" אחד נוסף - וירוס המעיים. התסמינים הנפוצים לוירוס במערכת העיכול אינם נעימים וכוללים הרגשה כללית רעה, שלשולים קלים עד חמורים, בחילות והקאות, כאבי שרירים, עייפות וישנוניות, חום קל עד גבוה ועוד.


אז מה אפשר לתת לילד לאכול בזמן שלשול?
נתחיל בהמלצות האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים: "כשמדובר בשלשולים אקוטיים (עד שבועיים), הילד צריך להמשיך לאכול כרגיל".

אגב, אכילה כבשגרה אף מקצרת את משך זמן המחלה.
פעמים רבות הילדים נמנעים מאוכל בתקופה הזו בשל התחושה הכללית הרעה שגורם הוירוס, לכן כדאי להכין להם אוכל שהם אוהבים ומכירים.

חשוב גם לשים לב שהילדים ישתו מים מכיוון שבזמן שלשול הם מאבדים גם נוזלים הנובעת ממימיות היציאות.

הו בננה
המיתוס המוכר שבננה גורמת לעצירות ולכן רצוי לאכול אותה בזמן שלשול הוא אינו מופרך. אכן כדאי לאכול בננה, אך מסיבה אחרת - הבננה עשירה באשלגן, מינרל שאובד בכמויות גדולות בזמן השלשול.

מוצרי חלב - מותר או אסור?
בעבר נטען שבמצב של שלשול חריף יש להגביל את צריכת החלב בילדים, אך מדובר בטענה שגויה. כאשר מדובר בילדים בריאים אין מניע לאכול מוצרי חלב בזמן שלשול.

לפי דף העמדה של האיגוד הישראלי לרפואת הילדים: "במצבים של שלשול חד בילדים בדרך כלל אין להגביל או להפסיק את צריכת חלב הפרה ומוצריו".

הדבר שונה במצב של שלשולים כרוניים (שנמשכים שבועיים ומעלה) אז יש מקום להפחית את צריכת מוצרי החלב כיוון שבמצבים אלו ייתכן וקיימת פגיעה במעיים דבר שיקשה על הילד לעכל מוצרי חלב.

ואז הגיע היוגורט...
מחקרים רבים מצביעים על היכולת של יוגורט פרוביוטי למנוע מחלות שלשולים. ניתוח תוצאות של 23 מחקרים קליניים, הראה שצריכת יוגורט פרוביוטי הפחיתה ב-64% את הסיכון לחלות בשלשול!

ככל הנראה, החיידקים הפרוביוטים (החיידקים "הטובים"), מונעים את היכולת של חיידקים "רעים" במערכת העיכול להתפתח ולהתרבות. כך ככל הנראה הם מסייעים במניעה ואף בקיצור זמן השלשול.